Sokan szenvednek azzal a problémával, hogy egyszerűen foglalkozásuk nem engedi meg, hogy felálljanak az asztaltól, oda vannak kötve egy ülő munkához, délután pedig már nincsenek hosszú óráik, amit sportra fordíthatnának, ugyanakkor mégis szeretnének egy kicsit fogyni, de legalábbis egészségesen élni. Ugyan már vége a bikini szezonnak, de azért az idő mindig tökéletes egy kis életmódváltáshoz.

Az egyik legfontosabb eleme annak, hogy egészségesebben élhess az irodában is, hogy tudd mit eszel. Persze most nem kalória-számlálgatásra és az összetevők beteges kutatására bíztatok senkit. De jobban tesszük, ha nem bízzuk a véletlenre, mit eszünk aznap, hanem reggel, vagy még előző nap este csomagolunk valamit, mert egyéb esetben nagy a valószínűsége, hogy a pékségben, a kínaiban, vagy a Gyros-osnál kötünk ki, amelyek közül azért egyik intézmény sem az egészséges ételeiről híres. Ugyan energiát és odafigyelést igényel, de ez mindenképp megéri, hiszen nem csak soványabbak és energetikusabbak is leszünk, de nagyon sokat spórolhatunk.

Napi 2000 forint nagyon könnyen elmegy, ha a városban reggelizünk, ebédelünk és vacsorázunk, vagy esetleg még egy kis fagyit, vagy csokit is veszünk magunknak. Ez pedig havi szinten, 20 munkanappal számolva már egy tekintélyes 40000 forintos összeget takaríthatunk meg, amit fordíthatunk arra is, hogy több zöldséget és gyümölcsöt vegyünk, illetve természetes élelmiszereket, és emellett még pénzünk is marad, ha jól gazdálkodunk, úgyhogy gyakorlatilag „pénzt keresünk” a diétánkkal. Szerintem mindez azért elég motiváló, legalább arra, hogy megpróbáljuk.

Alapvető szabály a tervezés, és persze a tervek betartása. Persze nem kell minden áron ragaszkodni a terveinkhez, azért ne hagyjunk ki egy romantikus vacsorát és ne koplaljunk a családi ebéden, de legyünk visszafogottak az ilyen alkalmakkor. A hétköznapokon pedig étkezzünk 5-ször és próbáljuk elhagyni a kávékat és a nassolást. Persze a reggeli kávéról senki nem tud lemondani, de a napi 3-4-et azért már érdemes felülbírálni. Abba a csapdába viszont semmiképp ne essünk, hogy az, ami nem tányéron van és nem villával esszük, az nem számít étkezésnek.

A maréknyi sós mogyoró, a gyümölcsjoghurt igenis kitesznek egy-egy kis étkezést. Gyakorlatilag mindent lehet enni reggelire, ebédre és vacsorára, de törekedjünk a mértékletességre, és igyekezzünk sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, illetve teljes kiőrlésű pékárukat, illetve barna rizst és egyebeket. Ez azonban mind nem kötelező, csak azért igyekezzünk ezeket becsempészni az étrendünkben és mindenek felett figyeljünk a mennyiségre. Mindenkinek a saját belátására bízom, hogy mit értékel egy adagnak, de mindenképp egy normális tányérral együnk mindenből, se többet, se kevesebbet és kerüljük a több fogásos étkezéseket, tehát a levest és a desszerteket is.

Természetesen lehet a leves is egy étkezés, de azért ne egy tányér gulyásleves, pörkölt galuskával, majd 3 palacsinta legyen az ebéd, mert így nem sokra lehet jutni. A köztes étkezéseket pedig ne próbáljuk kihagyni, mert, mert ezek megóvnak minket a nassolástól, hiszen ekkor ehetünk egy kis finomságot, például gyümölcsöt, joghurtot és időnként akár egy kicsi csokit is, de alapvetően ezek az étkezések gyümölcsből, vagy tejtermékekből álljanak, így pedig nem lehet gond. Azonban egy kis mozgásra mindenképpen lesz szükség ahhoz, hogy egy kicsit átformálódjunk. Nem gondolok itt eget rengető dolgokra, de inkább menjünk lépcsőn és ne lifttel, munkahelyünkre pedig, ha tehetjük, menjünk biciklivel, vagy szálljunk le egy megállóval előbb, és sétáljunk.

Ragadjuk meg az alkalmakat arra, hogy egy kicsit többet sétáljunk és mozogjunk, illetve azért legalább a hétvége egyik napján szervezzünk valami sport-programot, a filmnézés vagy a vasárnapi ebéd helyett. Ezek után pedig nincs más dolgunk, minthogy legyünk kitartóak és semmi esetre ne kínozzuk magunkat, csak időnk és lehetőségeink szerint igazodjunk az itt leírtakhoz, de azért egy kis erőfeszítést tegyünk, és várjuk az eredményt. Ha ez egy hónap után sem jelentkezik, akkor „keményítsünk be” egy kicsit. Nem leszünk 5 kilóval könnyebbek, de azért 1-el lehet, és emellett energikusabbak és fittebbek leszünk, ezt pedig mindenki könnyen észreveszi magán.

 

Szerző: Hernádi Anna Borbála

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail