Mindenkinek vannak nehéz napjai, amikor legszívesebben mindent félbehagynánk és feladnánk.

Mi azt mondjuk: ne add fel!

Könnyű külső szemlélőnek azt mondani, hogy nincs erre okunk, illetve később mi is okosabbak vagyunk, de akkor soha. Íme néhány tipp, hogy túléljük a nehéz napokat!

Hétköznapok bonyodalmai:

Túl sok a munka/tanulnivaló. Nem túl kedvesek velünk a családtagjaink, munkatársaink, vagy osztálytársaink? Sajnos valószínűleg bennünk van a hiba. Általában a világ nem változik meg teljes egészében, csak mi látjuk más színben. Ilyenkor próbáljunk meg mindennek ellenére segítőkészek és kedvesek lenni, ez pedig meghozza gyümölcsét, akármilyen embert próbáló feladat is. Az embert azt kapja vissza, amit ő ad a környezetének, úgyhogy legyünk óvatosak és ne alapozzunk meg magunknak még további rossz napokat azzal, hogy mindenkit elmarunk magunk mellől!

Elfogyott az energia, pedig most kéne a legtöbb?

Nagy feladatok előtt állóknak, vagy egyszerűen energiára vágyóknak szóló tanácsai a következőek: ha nincs időd, akkor kell a legtöbbet adnod magadnak. Sokan csak azért merülnek ki, mert stresszelik magukat azon, hogy mi mindent kellene csinálniuk, és erre úgyse lesz energiájuk. Ennél rosszabb stratégia nincs is, ezt saját példámból okulva mondom! Nincs értelme kiszenvedni magunkból egy feladatot úgy, hogy nem tesszük bele a legjobb tudásunkat. Tudjuk egy kicsit félretenni a kötelességet! Ha kell egy kis alvás, vagy kikapcsolódás, ne habozzunk. Persze szabjunk meg valami korlátot, de, ha úgy döntünk, hogy kikapcsolódunk, akkor azt „csináljuk rendesen” és ne agyaljunk semmin, hanem adjuk át magunkat annak, amit csinálunk, legyen az bármi.

Otthoni praktikák a gyors feltöltődéshez:

1. egy forró, vagy éppen hűvös fürdő, évszaktól és ízléstől függően. Ebben sosem csalódhatunk, ha gyors segítségre van szükségünk. Ellazítják, vagy éppen felpörgetik a szervezetünket és segítenek kikapcsolódni.

2. Kombinálhatjuk a fürdővel, vagy önmagában is, de egy illóolaj, vagy füstölő is segíthet. Persze van, aki nem szereti az ilyesfajta megoldásokat. Nekik tudok ajánlani egy illatos teát, ami hasonló hatást fejt ki. A nyárra való tekintettel pedig egy hideg limonádé is jól jöhet.

3. Sport, ami mindig segít. Nem kell széthajtanunk magunkat, vagy valami nagyon „hatékony” edzést választanunk, az a lényeg, hogy átmozgassuk magunkat, ami segít mind testileg, mind szellemileg felfrissülni. Jó lehet egy könnyed séta, vagy kocogás, de mindenképpen ajánlom a különféle táncokat és csoportos mozgásformákat is.

4. A barátok és a család. Persze, lehet, hogy éppen velük vagyunk összeveszve, de biztos, hogy van valaki olyan, akihez még fordulhatunk. Ha gyors segítség kell, csak hívjunk fel valakit és meséljük el az összes bajunkat- persze, csak ha vevő rá- sok esetben ennyi elég ahhoz, hogy túllendüljünk a problémákon, vagy meglássuk mi magunk is, hogy annyira azért nem nagy a baj, mint amilyennek tűnt.

5. Tegyünk valami jót: segítsünk egy hajléktalannak, vigyünk át egy bogarat az úton, adjuk át a helyünket a villamosan, vagy éljünk bármilyen lehetőséggel, amit az élet ad. Jobban fogjuk magunkat érezni, ha teszünk valami szépet és önzetlent és ez sokat javít majd a hangulatunkon is.

6. Lepjünk meg valakit: főzzünk valami finomat, látogassuk meg a szüleinket, készítsünk apró meglepetést valakinek, aki fontos számunkra. Talán az a kulcsa saját problémáink megoldásának, hogy ne foglalkozzunk velük és ne csak azt sulykoljuk magunkban, hogy mennyire rossz is nekünk, hanem emelkedjünk túl magunkon és tegyünk valami olyasmit, ami nem kötelező és elméletileg úgyse lenne hozzá energiánk. De „evés közben jön meg az étvágy”, ha hozzákezdünk valamihez, belejövünk majd és a tevékenység majd segít elfeledtetni velünk minden mást.

Gyerünk biciklizni, vagy sütit sütni, vagy akármit, ami jól esik és utána már minden jobban megy majd!

Szerző: Hernádi Anna Borbála

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail